Radiopuhelinlaitteiden huolto- ja ylläpitopalvelut teollisuusasiakkaille

Olemme tuottaneet niitä teollisuusasiakkaita varten huoltopalvelukonseptin, joilla on käytössään kymmeniä tai satoja Motorola, Peltor tai Silenta radiopuhelimia ja/tai niiden lisälaitteita.

Huoltokonsepti perustuu asiakkaalle toimitettavaan kaappiin, jonne asiakas vie huoltoa tarvitsevat laitteet ja me puolestamme toimitamme sinne korjatut laitteet. Kaapissa on myös asiakkaan kanssa sovittu perusvarasto tarvikkeita ja varaosia kuten hygieniasuojia, liitinkaapeleita, akkuja yms.

Palvelun saatavuus on toistaiseksi rajattu seuraaville paikkakunnille: Kotka, Hamina, Kouvolan seutu, Imatra, Lappeenranta, Mikkeli ympäristöineen sekä Jämsä ympäristöineen.

Radiopuhelinhuollon konseptikuvaus

  1. Konsepti perustuu toimitettavaan, ylläpidettävään huoltokaappiin
  2. Kaappiin tuodaan vikaantuneet laitteet/korjatut laitteet (Motorola, Peltor ja Silenta tuotemerkit)
  3. Vikaantuneen laitteen tuoja täyttää vikailmoituksen
  4. Kaapissa sovitut perustarvikkeet kuten hygieniasuojat, akut, liitosjohdot, headsetit yms.
  5. Tarvikkeilla tilauspisteraja, jonka alittuessa toimittaja täydentää varastoa
  6. Toinen avaimista asiakkaan edustajalla, toinen ylläpitoyrityksellä
  7. Toimittaja käy säännöllisesti (rotaatio) hakemassa vikaantuneet laitteet. Tuo samalla korjatut ja täydentää perusvaraston sovittuun määrään.

Huoltokaapin tekniset tiedot

  • 5 säädettävää hyllytasoa
  • Lukko ja 2 avainta
  • Siirrettävissä trukilla tai pumppukärryillä
  • Säädettävät jalat
  • Mitat: korkeus 1900 mm, syvyys 430 mm, leveys 1000 mm
  • Paino: 62 kg
  • Kantavuus: 150 kg/hylly, 600 kg kaappi

Mitä huollossa tehdään

Kun radiopuhelinlaite tulee huoltoon (Peltor, Motorola, Silenta), sille tehdään seuraavat toimenpiteet

  1. Selvitetään, onko korjaukseen tulleella tuotteella takuu voimassa ja onko vika takuunalainen. Takuun alaiset tuotteet lähetetään valmistajan/maahantuojan takuukorjaukseen.
  2. Headseteista vaihdetaan aina hygieniasuojat ja mikrofoniteippi
  3. Laitteet puhdistetaan
  4. Korjataan vikailmoitukseen perustuva vika ja tehdään käyttötesti (laskutus perustuu työtuntiveloitukseen ja käytettyihin varaosiin/tarvikkeisiin)
  5. Korjataan havaitut/ilmoitetut mekaaniset viat (johdot, liittimet, sangat, vääntönupit...)
  6. Pakataan tuote lähettämistä varten Visin toimipaikkaan
  7. Asiakasta lähin toimipaikka toimittaa tuotteen huoltokaappiin. Samalla tehdään lokimerkintä kaapin lokipäiväkirjaan.

Edut asiakkaalle

  1. Homma hallinnassa (Yksi selkeä, lukollinen ja kontroloitu paikka, jonne vikaantuneet ja korjatut laitteet tuodaan).
  2. Selkeän. opastavan vikailmoituslomakkeen täyttö takaa nopeamman ja edullisemman huollon (Kun tiedetään vika, huollossa nopeampi korjaustoiminta, lyhyempi toimitusaika ja edullisempi korjaushinta)
  3. Parempi hygieenisyystaso (Huollossa vaihdetaan aina hygieniasuojat radiopuhelin headsetteihin).
  4. Nopea varaosien ja tarvikkeiden saanti (kun perusvarasto akuista, liitinkaapeleista, varalaitteista yms. on kaapissa, on ne heti saatavilla. Ei viikkojen odottelua).

Kaapin sisältö

Kaapin sisältö sovitaan asiakaskohtaisesti. Perusajatus on, että kaappiin tuodaan vikaantuneet laitteet, josta toimittaja ne hakee. Samalla toimittaja tuo korjatut laitteet. Lisäksi kaapissa on sovittu määrä tarvikkeita, joita toimittaja täydentää (myyntivarasto).
Visi Oy:n konseptoitu radiopuhelimien huolto- ja tarvikepalvelu teollisuusyrityksille