Palvelupisteellä nopeutetaan viankorjaus, mahdollistetaan nopea varaosien saanti ja pienennetään asiakkaiden kustannuksia.

Tarjoamme tehdasasiakkaillemme uudentyyppistä radiopuhelinlaitteiden huoltopalvelua, jonka ajatuksena oli viedä asiakkaan omaan tilaan palvelupiste, jonne asiakas voisi toimittaa vikaantuneet laitteet ja jossa olisi perusvarasto tavallisimpia varaosia. Palvelupisteeltä noudamme säännöllisin välein huollon tarpeessa olevat laitteet ja tuomme samalla huollosta korjatut laitteet sekä täydennämme tarvikevaraston ”määrävahvuuteen”.

Uudentyyppinen huoltopalvelu syntyi lähinnä siitä, että asiakkailla meni huomattavasti aikaa postitellessa vikaantuneita laitteita huoltoon sekä se, että tarvikkeiden ja varaosien toimitusajan saattoivat venyä erikseen tilattaessa useampaan viikkoon. Lisäksi huoltoon lähetetyillä laitteille ei ollut mietitty ”varalaite” systeemiä, eli viestintävälineitä saattoi puuttua käyttäjiltä, mikä puolestaan aiheutti kommunikaatiokatkoksia.

Soveltuu ensisijaisesti isoimmille teollisuusasiakkaille

Jotta konseptista olisi hyötyä, vaatii se asiakkailta laitekannan suurehkoa määrää. Muutamaa puhelinta ja/tai headsettiä varten ei palvelua kannata perustaa. Tyypillisillä asiakasyrityksillämme on kymmeniä radiokuulonsuojaimia (Peltor LiteCom Pro) tai radiolaitteeseen liitettäviä kuulonsuojaimia (Peltor, Silenta), käsipuhelimia ja niiden lisätarvikkeita yms.

Palvelun ajatuksena on, että asiakas vie huoltoa tarvitsevan laitteen palvelupisteeseen (huoltokaappi) ja täyttää vikailmoituslomakkeen, jossa yksilöidään huollon tarve. Lomake on esitäytetty ja laadittu siten, että se on nopea ja helppo täyttää. Vikailmoitus puolestaan säästää runsaasti aikaa huollossa eli pääsemme heti ”kiinni” itse vikaan ja sen korjaamiseen. Ilman
lomaketta huoltoprosessi kestää huomattavasti kauemmin ja kustannukset asiakkaalle muodostuvat suuremmiksi.

Palvelupiste mahdollistaa myös ”tee-se-itse” avun. Kaapissa on asiakkaalle räätälöity perustarpeisto sisältäen mm. akkuja, latureita, liitäntäkaapeleita sekä hygieniasuojia. Kaikkea sellaista, jota pystyy myös itse vaihtamaan.

Tällä hetkellä radiopuhelimien huoltopiste on käytössä seuraavissa tuotantolaitoksissa: Stora Enson Inkeroisten ja Anjalan tehtailla, Stora Enson Kaukopään ja Tainionkosken tehtailla, Metsä Boardin Joutsenon tehtaalla sekä UPM Kaukaan tehtaalla.

Noudot ja palautuksen sovittuna aikana

Tyypillisesti käymme palvelupisteillä hakemassa huoltoon tulevat laitteet parin viikon välein. Samalla toimitamme huolletut laitteet
palvelupisteelle. Näitä laitteita voi asiakkaan henkilöstö sitten käyttää tuotuaan omansa huoltoon. Käyntien yhteydessä täydennämme tarvikevaraston ja teemme tarvittavat merkinnät käyntilokiin, jolloin palvelun läpinäkyvyys ja suorituskyky ovat taattuja.

Tiettyinä aikoina voidaan palvelusykliä nopeuttaa. Näin esimerkiksi silloin, kun kesälomat alkavat pyöriä ja ”kesähessuille” tarvitaan
huollettuja varalaitteita, tai kaappia täydennetään uusilla ohjelmoiduilla viestintälaitteilla.

Jos palvelumme kiinnostaa, toimi näin

Lisätietoa tästä palvelusta saat alla olevilta henkilöiltä tai lukemalla konseptikuvauksen. Tarkemmat kontaktitiedot yhteystiedot -sivuiltamme:

  • Pentti Konttinen, Kotkan toimipiste
  • Sampsa Turtiainen, Imatran toimipiste
  • Janne Laari, Mikkelin toimipiste
  • Toni Repo, Jämsän toimipiste